- 2020 YEARS
-
지역환경문제에 관한 사회과학쟁점 토론이 고등학교 학생들의 환경인식 변화에 미치는 영향. 대한지구과학교육학회지, 대한지구과학교육학회, 2020-12
권 13 호 3 페이지 284 ~ 296
공동저자정보 -
융합적 문제해결력 검사 도구. 한국지구과학회지, 한국지구과학회, 2020-12
권 41 호 6 페이지 670 ~ 683
공동저자정보 -
마이크로비트를 활용한 과학-SW 융합교육 프로그램 개발 및 적용. 컴퓨터교육학회논문지, 한국컴퓨터교육학회, 2020-11
권 23 호 6 페이지 77 ~ 87
공동저자정보 -
과학·공학 융합 수업의 중학교 현장적용을 위한 전문가 제안. 공학교육연구, 한국공학교육학회(구-한국공학교육기술학회), 2020-05
권 23 호 3 페이지 20 ~ 31
공동저자정보 -
환경교육 활성화를 위한 과학과 교육과정과 환경과 교육과정 비교. 한국지구과학회지, 한국지구과학회, 2020-04
권 41 호 2 페이지 155 ~ 175
공동저자정보
-
- 2019 YEARS
-
초임 과학교사들의 교직 첫 3개월간의 경험에 대한 해석학적 현상학 연구. 대한지구과학교육학회지, 대한지구과학교육학회, 2019-12
권 12 호 3 페이지 302 ~ 314
공동저자정보 -
초등 과학영재와 수학영재들의 어림측정 전략 비교. 영재교육연구, 한국영재학회, 2019-12
권 29 호 4 페이지 541 ~ 557
공동저자정보 -
‘빛과 소리’교육을 위한 과학·공학 융합프로그램 개발 및 적용. 현장과학교육, 한국현장과학교육학회, 2019-08
권 13 호 3 페이지 211 ~ 224
공동저자정보 -
The Role of Science Knowledge Application in Improving Engineering Problem Solving Skills. 한국지구과학회지, 한국지구과학회, 2019-08
권 40 호 4 페이지 436 ~ 445
공동저자정보 -
SEM-CT: 과학(S), 공학(E), 수학(M)적 문제해결과정과 컴퓨팅 사고(CT). 컴퓨터교육학회논문지, 한국컴퓨터교육학회, 2019-05
권 22 호 3 페이지 37 ~ 54
공동저자정보 -
Model Eliciting Activity(MEA)를 통한 초등 과학영재들의 문제해결 특성 분석. 대한지구과학교육학회지, 대한지구과학교육학회, 2019-04
권 12 호 1 페이지 64 ~ 81
공동저자정보 -
예비교사들의 교육실습경험에 근거한 교원양성 교육과정 개선 방안 탐색. 교육혁신연구, 교육혁신학술위원회, 2019-03
권 29 호 1 페이지 65 ~ 89
공동저자정보
-
- 2018 YEARS
- 2017 YEARS
-
Earth System Science (ESS) Course for Urban Planning and Engineering Undergraduate Students. 한국지구과학회지, 한국지구과학회, 2017-09
권 37 호 5 페이지 357 ~ 366
공동저자정보 -
영재 학생들의 공학 설계 기반 통합적 STEM 연구 활동이 창의적 공학문제해결 성향 및 공학에 대한 태도에 미치는 영향. 한국과학교육학회지, 한국과학교육학회, 2017-08
권 37 호 4 페이지 719 ~ 730
공동저자정보 -
Promoting Argumentative Practice in Socio-Scientific Issues through a Science Inquiry Activity. EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION, EURASIA, 2017-07
권 13 호 7 페이지 3431 ~ 3461
공동저자정보 -
Exploring Urban Elementary Teachers’ Science Teaching Practice in the Perspective of Teacher Knowledge of Context. 교원교육, 한국교원대학교 교육연구 원, 2017-07
권 33 호 3 페이지 51 ~ 76
공동저자정보 -
문화 반영적 융합교육(STEM) 주제 상황에서 미국 토착민 학생들의 문제 해결 성향에 대한 탐색. 대한지구과학교육학회지, 대한지구과학교육학회, 2017-04
권 10 호 1 페이지 1 ~ 16
공동저자정보
-
- 2016 YEARS
-
융합인재교육(STEAM)을 위한 창의적 공학문제해결 성향 검사 도구 개발. 대한지구과학교육학회지, 대한지구과학교육학회, 2016-12
권 9 호 3 페이지 276 ~ 291
공동저자정보 -
Developing a Framework of Conceptual Understandings of Earth Systems. 한국지구과학회지, 한국지구과학회, 2016-09
권 37 호 5 페이지 309 ~ 322
공동저자정보 -
The Impact of Engineering Integrated Science (EIS) Curricula on First-Year Technical High School Students' Attitudes toward Science and Perceptions of Engineering. EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION, EURASIA, 2016-07
권 12 호 7 페이지 1881 ~ 1907
공동저자정보 -
Perspectives on Educative Teacher Performance Assessment (edTPA) from Teacher Candidates and College Supervisors. 교원교육, 한국교원대학교 교육연구 원, 2016-07
권 32 호 3 페이지 29 ~ 58
공동저자정보 -
The Impact of Engineering Integrated Science (EIS) Curricula on First-Year Technical High School Students' Attitudes toward Science and Perceptions of Engineering. EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION, EURASIA, 2016-07
권 12 호 7 페이지 1881 ~ 1907
공동저자정보 -
Native American students’ understanding of geologic time scale: 4th-8th grade ojibwe students’ understanding of earth’s geologic history. International Journal of Environmental and Science Education, IJESE, 2016-04
권 11 호 4 페이지 485 ~ 503
공동저자정보
-
- 2015 YEARS
-
Exploring the Impact of a STEM Integration Teacher Professional Development Program on Secondary Science and Mathematics Teachers’ Perceptions of Engineering and Their Attitude toward Engineering Integrated Teaching. 한국지구과학회지, 한국지구과학회, 2015-09
권 36 호 5 페이지 484 ~ 499
공동저자정보
-
- 2013 YEARS
-
PERCEPTIONS AND PRACTICES OF CULTURALLY RELEVANT SCIENCE TEACHING IN AMERICAN INDIAN CLASSROOMS. INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION, SPRINGER, 2013-02
권 11 호 1 페이지 143 ~ 167
공동저자정보 -
Two Middle School Science Teachers’ Experiences of Teaching Science in the Republic of Korea: A Phenomenological Analysis. 한국지구과학회지, 한국지구과학회, 2013-02
권 34 호 1 페이지 93 ~ 101
공동저자정보
-
- 2012 YEARS
-
천체의 상대적 크기에 대한 초등 예비교사들의 인식. 한국지구과학회지, 한국지구과학회, 2012-12
권 33 호 7 페이지 645 ~ 657
공동저자정보 -
Rethinking historical and cultural source of spontaneous mental models of water cycle: In the perspective of South Korea. Cultural Studies of Science Education, Springer Verlag, 2012-06
권 7 호 2 페이지 485 ~ 493
공동저자정보
-
- 2011 YEARS
-
Urban Teachers' Perceptions and Practices of Culturally Relevant Science Teaching. 한국과학교육학회지, 한국과학교육학회, 2011-11
권 31 호 7 페이지 1040 ~ 1054
공동저자정보 -
A Review of Teachers’ Pedagogical Content Knowledge and Subject Matter Knowledge for Teaching Earth System Concepts. 한국지구과학회지, 한국지구과학회, 2011-09
권 32 호 5 페이지 494 ~ 503
공동저자정보 -
Exploring the Important Factors of Informal Science Education Program of Youth in Poverty: A Case Study of Informal Earth Science Education Program in the U.S.. 한국지구과학회지, 한국지구과학회, 2011-09
권 32 호 5 페이지 485 ~ 493
공동저자정보 -
The Impact of a Professional Development Program on Urban Teachers’ Lesson Planning Using Urban Geologic Sites. 한국지구과학회지, 한국지구과학회, 2011-09
권 32 호 5 페이지 474 ~ 484
공동저자정보 -
The Impact of Integrating Engineering into Science Learning on Student's Conceptual Understandings of the Concept of Heat Transfer. 대한지구과학교육학회지, 대한지구과학교육학회, 2011-08
권 4 호 2 페이지 89 ~ 101
공동저자정보
-